دانلود پاورپوینت

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه

دانلود پاورپوینت

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه

دانلود پاورپوینت ویژگی های اصحاب یمین

فاطمه سبحانی نیا | چهارشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹ ب.ظ

پاورپوینت ویژگی های اصحاب یمین

 

پاورپوینت ویژگی های اصحاب یمین شامل 28 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 28
حجم 4130 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی علوم انسانی


توضیحات کامل

 

پاورپوینت ویژگی های اصحاب یمین

 

پاورپوینت ویژگی های اصحاب یمین شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

اصحاب یمین به کسانی گفته می شود که نامه اعمال خود را در روز رستاخیز در دست راست می گیرند که در برابر اصحاب شمال قرار دارند که نامه اعمالشان در دست چپ شان گذاشته می شود. اصحاب یمین، انسان هایی هستند که به برکت و نعمت خاصی رسیده اند، زیرا در دنیا توانسته اند از توفیقات الهی بهره مند شوند و گام های بلندی را برای خودسازی و متاله شدن بردارند. دراین مطلب به پاره ای از ویژگی ها و شاخصه های اصحاب یمین و جایگاه و موقعیت آنان در بهشت بر اساس آیات قرآن اشاره شده است.

دسته بندی انسان ها در سه گروه

خداوند در آیات قرآن به طور مشخص از پایان زندگی انسان به سه وجه سخن به میان می آورد. انسان ها همان گونه که در زندگی اجتماعی بر اساس بینش ها و نگرش ها به سه دسته مومنان و کافران و منافقان دسته بندی می شوند، در نهایت سیر خویش نیز به سه گروه تقسیم می شوند. با این تفاوت که دو گروه کافران و منافقان به عنوان یک گروه واحد به نام اصحاب شمال معرفی و مومنان به دو دسته سابقون و اصحاب یمین تفکیک می شوند.

سابقون به سبب شمار اندکشان، کسانی هستند که تمام سیر و حرکت وجودی و تکاملی خویش را در دنیا انجام داده و به سبب مظهریت یافتن از خداوند، در عالی ترین مقامات نشسته اند. بسیاری از این گروه را پیامبران و معصومان و اولیای خاص الهی تشکیل می دهند. از این رو در آیات سوره واقعه و سوره های دیگر از آنان به عنوان گروه اندک یاد شده است: (ثله من الاولین و قلیل من الاخرین)

در کنار این گروه از مومنان، گروهی دیگر معرفی می شوند که سیر تکاملی خود را به طور ناقص انجام داده و به کمالی دست یافته اند ولی هرگز این کمال را به تمامیت نرسانیده اند لذا آنان به اصحاب یمین نامیده می شوند.

اگر سابقون در بهشت رضوان الهی و در مقام قدس از همه پاداش های مختلف مادی و معنوی بهره می برند و در مقام رضا و جنت ذات (جنتی) نشسته اند، در مقابل، اصحاب یمین در بهشت هایی قرار می گیرند که پایین تر از مرتبه بهشت رضوان است.

قرآن در آیاتی چند از جمله در سوره واقعه تبیین می کند که بسیاری از مردمان از امت های گذشته و آینده در این گروه قرار می گیرند.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

دسته بندی انسان ها در سه گروه

ویژگی های اصحاب الیمین

جایگاه اصحاب یمین در بهشت

پایان

 

عنوان : ویژگی های اصحاب یمین

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 28

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

ویژگی های اصحاب یمین


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی