دانلود پاورپوینت

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه

دانلود پاورپوینت

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه

پاورپوینت گرافیک رایانه ای و رنگ شناسی

فاطمه سبحانی نیا | يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۹ ب.ظ

پاورپوینت گرافیک رایانه ای و رنگ شناسی

 

پاورپوینت , گرافیک رایانه ای و رنگ شناسی , 57 اسلاید , تأثیرات روانی رنگ ها نکاتی در طراحی رابط کاربر


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 57
حجم 2681 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی کامپیوتر


توضیحات کامل

 

پاورپوینت با موضوع گرافیک رایانه ای و رنگ شناسی گرافیک رایانه ای و رنگ شناسی با 57 اسلاید با عناوین زیر

 

رنگ های اصلی

رنگ های فرعی یا ثانویه

رنگ های ترکیبی

تأثیرات روانی رنگ ها

نکاتی در طراحی رابط کاربر

**رنگ های اصلی

در تئوری رنگ سنتی، قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی هستند زیرا دانه های رنگی تشکیل دهنده آنها از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نیامده و تمام رنگ های دیگر از ترکیبات مختلف این سه رنگ با یکدیگر به دست می آیند.

**رنگ های فرعی یا ثانویه

سبز، نارنجی و بنفش رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های اصلی با یکدیگر حاصل می شوند. محل قرار گیری هر رنگ ثانویه در دایره رنگ، بین دو رنگ اصلی تشکیل دهنده اش است.

**رنگ های ترکیبی

زرد- نارنجی، قرمز نارنجی، قرمز- بنفش، آبی - بنفش، آبی- سبز و زرد - سبز، این رنگ ها از ترکیب یک رنگ اصلی با یک رنگ فرعی به وجود می آیند و در اینجا هم، در میان دو رنگ

تشکیل دهنده خود قرار می گیرند.

**تأثیرات روانی رنگ ها

همه ما می دانیم، انسان موجودی است که به سرعت و به شدت تحت تأثیر فر آیندهای محیطی قرار می گیرد و در تحت همین تأثیر شکل جدیدی از رفتار را از خود بروز می دهد. اثر روانی بعضی از رنگ ها به صورت زیر است:

زرد : زرد رنگی است با توان پرتو افکنی زیاد، که بیشتر پرتوهای دریافتی را بازتاب می کند.

**نکاتی در طراحی رابط کاربر

**در اکثر موارد وقتی که کاربری برنامه‌ای رو برای اولین بار اجرا می‌کنه، اگر به هر دلیلی رابط کاربر (User Interface) برنامه مورد پسندش قرار نگیره دیگه فرصت اجرای دوباره‌ای به برنامه نمیده و یک راست میره سراغ برنامه‌ی مشابه دیگه‌ای که رابط کاربرش راه دستش باشه و حق هم با کاربره. کاربر کاری به این نداره که برنامه شما چقدر توانایی داره و اون یکی چقدر!

**علاوه بر این وقتی کاربری قصد استفاده از یک برنامه رو داره، هدفش اینه که کارش رو سریعتر راه بندازه نه اینکه مجبور بشه کلی چیزهای جدید یاد بگیره یا اینکه بره یک دوره آموزشی ببینه تا بتونه از برنامه استفاده کنه.

**براش مهم اینه که با اون یکی برنامه زندگی براش راحتتره. کاربر می‌خواد وظایفی رو به کمک برنامه سریعتر و بهتر انجام بده و در ذهنش هم الگوهایی برای انجام این وظایف داره. از طرفی برنامه هم طبق قوانین و اصول خودش دستورات رو می‌گیره تا وظایف خواسته شده رو به انجام برسونه. هر چقدر ما بتونیم تعابیر برنامه (Program Model) رو به تعابیر کاربر (User Model) نزدیکتر کنیم، رابط کاربر مناسبتری برای برنامه ایجاد کرده ایم.

**برای این منظور کافیه که اصول ساده زیر رو در زمان طراحی رابط کاربر در نظر بگیریم:

سادگی:

خیلی از کاربران از کار با کامپیوتر وحشت دارند. حتی بسیاری از کاربرانی که با کامپیوتر آشنایی کافی دارند، هنوز این وحشت رو هنگام کار با یک نرم افزار جدید تو خودشون احساس می‌کنند. هر چقدر رابط کاربر برنامه پیچیده‌تر باشه، این وحشت بیشتره.

یک تصویر گویای هزار حرفه ولی بخاطر داشته باشید که نبود یک تصویر بهتر از بودن یک تصویر نامناسبه، بهتره. قراره این تصویر راهنمای کاربر باشه نه باعث گمراهی اون.

·   از اقلامی استفاده کنید که خودشون انجام کاری رو از کاربر طلب می‌کنند.

·به عنوان مثال یک دکمه فشاری (Puch Button)  با اون ظاهر برجسته‌ای که داره، داد می‌زنه که باید روی من فشار بدید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی