دانلود پاورپوینت

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه

دانلود پاورپوینت

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه راهبردهای مقابله دینی

فاطمه سبحانی نیا | جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۶:۵۶ ق.ظ

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه راهبردهای مقابله دینی

 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله دینی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 28
حجم 196 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل

 

 

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری راهبردهای مقابله دینی عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم. 

 

 

جنبه های معنوی مذهب با تمرکز بر روی هیجانات مثبت، ممکن است با روابط گرم و افزایش حمایت اجتماعی رابطه داشته باشد که هر دو آنها باعث افزایش سطح سلامت روانی افراد می شود (وایلانت ، 2008). در واقع، دین نیروی روان شناختی است که می-تواند روی نتایج زندگی انسان تاثیر بگذارد. احتمال زنده ماندن افراد با سطح راهبردمقابله دینی بالاتر، در هر موقعیت بیشتر از دیگران بوده و حضور مکرر در شعائر دینی با کاهش مرگ و میر همراه است (کولاف ، 2009). 

 


 مذهب به عنوان یک منبع مقابله ای، می تواند در جهت کاهش اثرات نامطلوب ناشی از تنش به عنوان یک مراقب عمل کند. مذهب در فرآیند مقابله با حوادث و مشکلات دارای سه نقش است: 
1) فراهم کردن معنایی برای زندگی، 2) کمک به افراد برای داشتن احساسی از کنترل، هنگام مواجهه با موقعیت های مختلف و 3) ایجاد حسی از اعتماد به نفس برای افراد (اسپیکلا  و همکاران، 1985؛ به نقل از رضاپور و همکاران، 1390).

 


 ادی  (1961)، کارکردهای دین را تحت عنوان حمایت، هویت بخشی و انسجام بخشی مطرح می کند و معتقد است یکی از کارکردهای اصلی دین، حمایت و تسلی برای محرومین است. کارکرد دین در زندگی افراد آرامش بخشی، امیددهی، تولید شادابی، رضایت باطن و زندگی اصیل است. نقش اصلی دین در برآورد نیازهای آدمی، کاهش درد و رنج و معنی بخشی به این دردها و رنج های ناتمام است. چیزی که علم با وجود قابلیت های بسیار از آن برخوردار نیست. علم شاید بتواند دردها و رنج های بشری را تقلیل دهد اما نمی تواند به رنج-های موجود معنی بخشد (ملکیان، 1383).  

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی